وکیل کیفری چه وظایفی دارد؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
وکیل کیفری چه وظایفی دارد؟
نوشته شده در چهار شنبه 12 مرداد 1401
بازدید : 226
نویسنده : رایا هستم

وکیل کیفری چه در جایگاه وکیل شاکی باشد چه وکیل متهم، باید توانایی این را داشته باشد که با تسلط بر امور کیفری از حقوق فرد دفاع و یا ادعای او را ثابت کند و تمام تلاشش را برای اثبات بی گناهی متهم و یا اثبات ادعای شاکی به کار گیرد.

وکیل کیفری خوب باید با آگاهی کامل نسبت به همه امور کیفری در دادگاه حضور یابد چراکه حساسیت امور کیفری ایجاب می کند  شخص با ظرافت عمل کرده تا به حقوق اجتماعی و حیثیت دیگری ضربه ای وارد نشود.

ازوظایف وکیل کیفری تنظیم شکواییه و بررسی و پیگیری دقیق مراحل قانونی رسیدگی به دعواست؛ بدین معنی که هنگامی که شخصی به عنوان شاکی یا متهم به وکیل کیفری مراجعه می کند، وکیل وظیفه دارد تا با تنظیم شکواییه و ضمیمه کردن مدارک مورد نیاز،اقدام به طرح شکایت یا آماده کردن دفاعیه کند.

وکیل باید در تمامی مراحل رسیدگی از بازجویی تا ختم دادرسی و اجرای حکم به همراه موکلش باشد به همین جهت موکل می تواند در مراحل بازجویی هم به همراه وکیل خود حضور داشته باشد.

هوشیاری وکیل کیفری در طی رسیدگی به پرونده خیلی مهم است ، به عنوان مثال وقتی دعوایی به مرحله تجدیدنظر می رود، وکیل باید مراقب باشد در مهلتی که برای تجدیدنظر خواهی دارد اقدامات لازم را انجام دهد.




:: برچسب‌ها: وکیل , وکیل دادگستری , وکیل خانواده , ازدواج , طلاق , تمکین , حضانت فرزند , حق اشتغال ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: